У Воловецькому районі на залізничному перегоні «Бескид – Скотарське» за участі Президента України відбулося урочисте відкриття новозбудованого двоколійного Бескидського тунелю. Символічно, що освятили масштабний інфраструктурний проект владики трьох християнських конфесій: єпископ Ужгородський і Закарпатський Української православної церкви Київського патріархату Варсонофій, єпископ Мукачівський і Карпатський Української автокефальної православної церкви Віктор та архієпископ Мукачівський і Ужгородський Української православної церкви Московського патріархату Феодор. На західному порталі тунелю із закарпатського боку залізничники встановили статуетку Святої великомучениці Варвари, покровительки гірників та тунелепрохідців.
У ході урочистостей Петро Порошенко поспілкувався з владиками та залізничниками-тунелепрохідниками, після чого відкрив пам’ятну дошку про найбільший за останні десятиліття інфраструктурний проект України. Відтак Глава держави разом із делегацією відбув потягом до східного порталу тунелю на Львівщині для продовження урочистостей.
Інформація про будівництво нового двоколійного
Бескидського тунелю на перегоні Бескид–Скотарське
регіональної філії «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця»
Для України Бескидський тунель має стратегічне значення, оскільки за маршрутом, на якому він розташований, перевозяться вантажі до західного кордону країни, а також понад 40% транзитних вантажів у напрямку Західної і Центральної Європи.
Бескидський тунель – другий за довжиною залізничний тунель в Україні. Старий одноколійний туннель був збудований за часів Австро-Угорської імперії, 1886 року, і до сьогодні був єдиним бар’єрним місцем V Критського міжнародного транспортного коридору, який проходить територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України (Трієст–Любляна–Будапешт–Братислава–Ужгород–Львів) та далі на схід, оскільки це єдина одноколійна дільниця на всій його довжині (загальна протяжність транспортного коридору – 1595 км, в тому числі територією України 266 км – залізничний; 338,7 км – автодорожний).
Під час Другої світової війни було зруйновано оправу старого тунелю і порталів, що призвело до обвалу північної і центральної частин штольні. Це зупинило рух потягів на дільниці Стрий–Мукачево на два роки. Залізничники спільно з інженерними військами відремонтували тунель, і в липні 1946 року залізничний рух було відновлено.
Враховуючи тривалий термін експлуатації, внесення конструктивних змін в розмірах тунелю при електрифікації дільниці Мукачево–Лавочне (1954-1956 рр.), деформацію та руйнування дренажної системи, тунель знаходиться в аварійному стані. Старий тунель практично вичерпав свій експлуатаційний ресурс і вимагав постійної підвищеної уваги працівників магістралі. Найбільша проблема – ґрунтові води, які проникають через його стіни на зовні. Взимку волога перетворюється на лід, що загрожує безпеці руху поїздів. Через це, залізничники змушені були колоти кригу і вивозити її за межі тунелю. Саме з цієї причини на ділянці постійно обмежувалася швидкість руху поїздів.
У рамках заходів із розвитку міжнародних транспортних коридорів, що визначений керівництвом держави як пріоритетний напрямок інтеграції транспортної мережі України до європейської транспортної системи, а також з метою забезпечення безперебійного та безпечного руху та збільшення пропускної спроможності, реалізовано один із наймасштабніших будівельних проектів України – збудовано новий двоколійний Бескидський тунель. Нова споруда обладнана сучасними приладами робочого та аварійного освітлення, вентиляції в збійках, відеонагляду, пристроями автоматизованої системи управління тунельними процесами, засобами автоматичного блокування та зв’язку, пожежної безпеки. В тунелі споруджено 49 ніш і 12 камер, розташованих відповідно через 60 м та 300 м з кожної сторони по всій довжині тунелю. Для проходу обслуговуючого персоналу та можливої евакуації людей між старим та новим тунелями споруджено три евакуаційні збійки (переходи).
Із початком руху через новий двоколійний тунель пропускна спроможність збільшиться зі 47 до 100 пар поїздів на добу, а швидкість руху через тунель зросте зі 40 до 60 км/год.
Довідково. У ході виконання заходів з ліквідації вузького місця на V Критському міжнародному транспортному коридорі, Укрзалізниця у 2004 році уклала Кредитну Угоду з Європейським Банком реконструкції і розвитку (ЄБРР) в рамках проекту «Впровадження швидкісного руху пасажирських поїздів на залізницях України». У 2007 році Укрзалізниця уклала Контракт на здійснення технічного контролю та консультаційних послуг із авторитетною австрійською компанією «D2 Consult Ingenieure GmbH», а в період 2008-2011 рр. – провела міжнародний тендер з вибору Підрядника для виконання робіт із проектування та будівництва Бескидського тунелю. Переможцем визначено ПрАТ «Будівельна асоціація «Інтербудмонтаж», з яким укладено договір підряду на проектування та будівництво Бескидського тунелю. У 2014 році до фінансової співучасті у реалізації цього масштабного проекту долучився Європейський Інвестиційний банк (ЄІБ), із яким було укладено відповідну фінансову угоду.
У ході підготовчих робіт було збудовано під’їзні автомобільні дороги, , водозабірні споруди, прокладено зовнішні мережі електропостачання, мережі зв’язку, технологічні мережі, під’їзні колії, вузол вивантаження цементу, рампу вивантаження інертних матеріалів, виконано тимчасовий відвід русла р. Віча, змонтовано естакади для заїзду техніки на залізничну платформу. Також виконано роботи із монтажу габіонних конструкцій для ліквідації місць розмивів берегів р. Опір та її правої притоки в с. Опорець. Крім того, на території об’єкта було зведено гуртожиток, адміністративно-побутовий комплекс, їдальню, майстерні, бетонозмішувальний вузол, будівельну лабораторію, склад інертних матеріалі, арматурний цех, трансформаторні підстанції,автомобільні дороги в межах будівельного майданчику.
Будівництво двоколійного Бескидського тунелю підрядник розпочав у листопаді 2013 року. У жовтні 2016 року будівельники пройшли всі 1764 м.п. верхнього та нижнього уступів тунелю. А в жовтні 2017-го компанія «Інтербудмонтаж» завершила будівництво та оздоблення тунелю.
На завершальному етапі підрозділи ПАТ «Укрзалізниця» виконали комплекс робіт з облаштування інфраструктури, здійснили її переключення зі старого на новий тунель та провели пуско-налагоджувальні заходи. На цьому етапі виконано роботи із влаштування системи мікропроцесорної централізації стрілок та сигналів, монтажу підвіски контактної мережі в тунелі, контактної мережі на підходах до тунелю та інші елементи інфраструктури – залізничні колії, лінії зв’язку та СЦБ у тунелі та на підходах до нього.
Увесь комплекс робіт на об’єкті «Будівництво нового двоколійного Бескидського тунелю» реалізовано відповідно до умов контракту та календарного графіку виконання робіт.
Мовою цифр:
– довжина тунелю – 1764 м;
– висота тунелю – 8,5 м;
– ширина – 10,5 м;
– об’єм вибраної породи – 270 тис. м3;
– тунель пролягає на 182-метровій глибині від поверхні Бескидського хребта (781-807 м над рівнем моря);
– відстань між осями старого та нового тунелів – 30 м;
– загальна кошторисна вартість проекту «Будівництво Бескидського тунелю» становить 2 мільярди 931 мільйон 733 тисячі гривень.
Остання зміна сторінки: 24-05-2018 16:30