Прикордонна інфраструктура

Інформація про розбудову пунктів пропуску та прикордонної інфраструктури на території Закарпатської області 

Сьогодні на рівні держави високо оцінюються ініціативи, направлені на підвищення мобільності у сполученні України з Європейським Союзом. Закарпатська область у цьому контексті є важливою сполучною ланкою, через яку проходить 5-ий Пан-європейський транспортний коридор, а вигідне географічне положення на  перетині  шляхів  з Європи  в  Азію,  з  Півночі  на  Південь на фоні перевантаження і перенасичення європейських транспортних вузлів створює  передумови для  інтеграції  в  міжнародну  транспортну  систему.

Водночас щорічно зростаючі обсяги пасажирських і вантажних перевезень між Україною та країнами Європейського Союзу зумовлюють необхідність розвитку прикордонної та транспортно-логістичної інфраструктури, розширення можливостей для швидких, безпечних та комфортних прямих транспортних зв’язків між прикордонними регіонами країн, що у свою чергу сприятиме зміцненню двосторонніх торговельно-економічних та соціально-гуманітарних відносин.

Так, у цьому році спостерігалася стала тенденція щодо зростання транспортного потоку через митний кордон України, зокрема на 20 відс. вантажних транспортних засобів, 18 відс. легкових транспортних засобів, 28 відс. автобусів. У зв’язку із збільшенням транспортного потоку збільшується й навантаження на роботу пунктів пропуску, розташованих у Закарпатській області відносно їх проектної пропускної спроможності. Таким чином на сьогодні існує гостра необхідність у відкритті нових пунктів пропуску, відновлення роботи, реконструкція та технічне переоснащення існуючих.

Стан існуючої прикордонної інфраструктури та пунктів пропуску

 Протяжність кордону у зоні діяльності митниці становить 467,2 км, де функціонує 19 пунктів пропуску, зокрема:

          із Словацькою Республікою – (97,6 км), 5 пунктів пропуску;

          із Угорською Республікою – (133,1 км), 7 пунктів пропуску;

          із Румунією – (203,9 км), 6 пунктів пропуску;

          із Польською Республікою – (32,6 км), пункти пропуску відсутні;

           пункт пропуску «Міжнародний аеропорт «Ужгород».

          За категорією у зоні діяльності Закарпатської митниці функціонують:

          18 міжнародних пунктів пропуску;

          1 місцевий пункт пропуску;

          За видами сполучення у зоні діяльності митниці функціонують:

          9 пунктів пропуску для автомобільного сполучення;

          7 пунктів пропуску для залізничного сполучення (2 з них на сьогоднішній день тимчасово не функціонують);

          2 пункти пропуску для пішохідного сполучення (1 з них на сьогоднішній день тимчасово не функціонує);

1 пункт пропуску для повітряного сполучення.

Перспективні пункти пропуску

Загалом у Закарпатській області за результатами проведеного аналізу перспективними є 18 пунктів пропуску на державному кордоні, зокрема 4 – з Румунією;  7 – з Угорщиною; 6 – зі Словацькою Республікою; 1 – з Республікою Польща. На сучасному етапі лише деякі з них відображені у міжнародних договорах України, рішеннях Кабінету Міністрів України, були об’єктом ініціювання щодо відкриття місцевими органами виконавчої влади та органами самоврядування.  До таких зокрема належать:

на українсько-румунській ділянці кордону:

1. Біла Церква – Сігету Мармацієй

2. Хижа - Тарна Маре

3. Яблунівка - Хута Чертезе (Ремете)

на українсько-угорській ділянці кордону:

1. Велика Паладь – Нодьгодош

2. Дийда – Берегдароц

2. Бадалово – Тарпа

4. Соловка – Тісасентмартон

на українсько-словацькій ділянці кордону:

1. Соломоново – Чієрна

2. Забрідь – Уліч

3. Сторожниця – Загор (Паладь-Комарівці – Руське)

4. Оноківці – Петрово

на українсько-польській ділянці кордону:

Лубня – Волосате

Остання зміна сторінки: 25-02-2020 10:29