Система «Електронні черги» діє в Естонії ще з 2011 року. Про це під час онлайн конференції розказав Маріус Кутателадзе, керівник компанії, яка запровадила сервіс у Естонії, Литві, Латвії та Фінляндії.
Участь в онлайн конференції взяли заступник голови Закарпатської ОДА Віталій Цвігун, керівники структурних підрозділів ОДА, представники митниці, прикордонної служби, асоціації міжнародних автомобільних перевезень та інші.
Естонці розказали, що до запровадження електронної системи, машини могли чекати перетину кордону і 6 діб, а довжина черг могла сягати 10-12 км.
Як електронна черга запрацювала, то естонські пункти пропуску сьогодні майже порожні, водії реєструються і займають електронну чергу. Таким чином, усі знають, коли потрібно під’їжджати до контрольно-пропускного пункту для перетину кордону, і без жодних затримок проходять митний та прикордонний контролі у встановлений час.
Естонці не тільки розказували, але й показали в онлайн режимі, як відбувається перетин кордону у їхніх пунктах пропуску.
Віталій Цвігун зазначив, що ситуація із кілометровими чергами біля КПП знайома і на Закарпатті. Обласна державна адміністрація на виконання доручення Президента України Володимира Зеленського ініціює вирішення багаторічної проблеми. А саме – запроваджує пілотний проєкт «Електронна черга перетину кордону». Також він наголосив, що голова Закарпатської ОДА Олексій Петров та керівники установи зацікавлені у співпраці, щоб вирішити проблеми з чергами у пунктах пропуску перетину державного кордону.
Українська та естонська сторони обговорили основні принципи, специфіку та переваги функціонування сервісу бронювання електронних черг, а також особливості її запровадження на Закарпатті. Ця система повинна забезпечити відсутність заторів та черг до пунктів пропуску, належні умови очікування (стоянка, туалет, душ, охорона, сервіс), отримання актуальної інформації щодо перетину кордону і зворотний зв’язок з оператором.
Остання зміна сторінки: 02-10-2020 16:08