Реформа державного управління, розпочата в державі два роки тому, має на меті наблизити державну службу до стандартів Європейського Союзу та задовольнити вимоги суспільства щодо її відкритості, доступності, професіоналізму. Про це під час брифінгу, присвяченому сторіччю української державної служби, повідомив заступник начальника міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Львівській та Закарпатській областях Микола Трофименко.
Зокрема, згідно з новими нормами законодавства, запроваджено відкриті конкурси для вступу на державну службу. Це – чіткі і зрозумілі умови та правила проведення, розміщення оголошень на єдиному порталі вакансій, онлайн-тестування на знання законодавства, можливість участі у конкурсному відборі громадськості, дієва процедура оскарження результатів.
Протягом двох років (з часу прийняття Закону України «Про державну службу») на єдиному порталі розміщено 1650 оголошень про проведення конкурсного відбору на посаду державної служби в Закарпатті, - каже М. Трофименко. Серед основних вимог – вільне володіння державними службовцями українською мовою, що повинно підтверджуватися відповідним сертифікатом. Тільки до Ужгородського національного університету протягом 2017-го за посвідченням атестації щодо вільного володіння державною мовою звернулось 878 осіб, отримали відповідний документ – 818. Загалом у державі мають право здійснювати оцінювання на знання державної мови понад 80 вузів.
Як зазначив М. Трофименко, реформування державної служби продовжується і кінцеві терміни передбачені у 2020 році.
Довідково: У 2018 році в Україні відзначається сторіччя запровадження державної служби. В її нинішньому розумінні (зі статусом державних службовців, урегульованим законом, з уповноваженнями цих посадових осіб на здійснення функцій держави, а також отриманням ними заробітної плати з державного бюджету) державна служба з'явилася у 1918 році – за Гетьманату Павла Скоропадського (часів спроб у XX столітті побудови незалежної Української Держави). Він вважав одним з головних своїх завдань створення професійної державної служби й зосереджував на ньому значні зусилля. Так, прийнято та впроваджено низку законів, які вперше в історії України на законодавчому рівні закріпили основу інституту державної служби. Зокрема закон про нормальний розпис утримання службовців в центральних урядових установах цивільних відомств. Так було фактично запроваджено аналог нинішньої системи категорій посад і рангів державних службовців, а також схему посадових окладів. Вже тоді заробітна плата державних службовців установлювалася законом (що відповідає європейським адміністративним традиціям). Закон про порядок призначення на урядову службу, також ухвалений гетьманом 1918 року, та система державної служби (як свідчать положення закону), в чомусь нагадує нинішню: порядок призначення урядовця залежав від класу посади, кандидатури для призначення гетьманом на вищі посади державних службовців (заступники міністрів, директори департаментів) попередньо узгоджувалися з Радою міністрів.
Остання зміна сторінки: 19-06-2018 15:22