У Києві відбулася Всеукраїнська звітна конференція з інклюзивної освіти під керівництвом Першої леді країни Марини Порошенко за участі Президента України Петра Порошенка.
Закарпаття на поважному зібранні представляли директор департаменту освіти і науки облдержадміністрації Ганна Сопкова, методист обласного методичного центру при обласному департаменті освіти і науки Наталія Бокоч, завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти при Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти Олена Воротинцева та директор Тячівського районного інклюзивно-ресурсного центру Віра Стойка.
Під час конференції Президент України Петро Порошенко зауважив, що за короткий час інклюзія стала пріоритетом роботи голів обласних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.
«Єдність України має багато вимірів. Але вона точно не може відбутися без дуже простої речі – єдності дітей у шкільному класі. Якщо там немає єдності, дуже важко будувати єдність суспільства і держави. Єдність не може відбутися без підтримки вчителями, без підтримки асистентами вчителів дітей з особливими потребами і їхніх батьків. Вона не відбудеться без солідарності громад, бо тема інклюзивної освіти і тема ставлення до дітей з особливими потребами є пріоритетом в діяльності органів місцевого самоврядування», – наголосив Петро Порошенко.
Марина Порошенко нагадала, що програма із запровадження інклюзії була затверджена наказом Міністерства освіти і науки України у липні 2016 року, після чого було розпочато впровадження науково-практичного експерименту.
«Хочу підкреслити, що ми за останні три роки зробили неймовірно багато і вже починаємо виходити на європейський і міжнародний рівні. Ми пройшли кроки, на які багатьом європейським і світовим державам знадобилося десятки років. Ціна цього – це щасливі очі дітей, які на сьогоднішній день мають можливість навчатися у звичайних школах поруч зі своїми однолітками. Вони мають друзів, вони відчувають себе щасливими…», – підкреслила Марина Порошенко.
За словами міністра освіти і науки України Лілії Гриневич, лише за останній рік кількість школярів з особливими освітніми потребами, що навчаються у звичайних школах поруч з однолітками, зросла на 61%. Загалом зараз у закладах загальної середньої освіти навчається понад 12 тисяч, а в закладах дошкільної освіти майже 2,2 тисячі дітей з особливими освітніми потребами.
Якщо у 2016 році в Закарпатській області функціонували 130 інклюзивних класів у 82 освітніх закладах, в яких навчалася 151 дитина з особливими освітніми потребами, то вже у 2018 році інклюзивне навчання організовано у 221 закладі освіти, де отримують освітні послуги 497 дітей з особливими освітніми потребами шкільного та 54 дитини дошкільного віку. Кількість асистентів вчителів та вихователів збільшилась у три рази.
Марина Порошенко подякувала всім однодумцям, які долучилися до впровадження інклюзії в Україні, і разом із Президентом вручила іменні «Подяки за активну співпрацю у питанні соціалізації дітей з особливими освітніми потребами та цінний внесок у запровадження інклюзивної освіти в Україні». Серед відзначених освітян і представниця Закарпаття − директор Тячівського районного інклюзивно-ресурсного центру Віра Стойка.
Нагадаємо, що протягом 2018 року на Закарпатті створили 18 закладів інклюзивної освіти.
Остання зміна сторінки: 29-01-2019 20:09