Інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до Закарпатської  облдержадміністрації протягом 9 місяців  2019  року

Протягом 9 місяців 2019 року до облдержадміністрації  надійшло 3617    звернень, що на 389 більше відповідного періоду 2018 року. У тому числі через вищі органи влади:  Офіс Президента України – 219   (що на 102 більше),  Кабінет  Міністрів України – 98    (що на 3  більше),  Верховну  Раду України –38  (що на 3 більше). На особистий прийом звернулося  368 осіб.  З урахуванням колективних звернень,  з пропозиціями, заявами і скаргами  підписалося 10940 осіб. У зверненнях порушено 3637 питань.
Найбільша питома вага звернень до органів вищої влади  від жителів Рахівського 75 – (34,1 відс.), Тячівського – 45 (10,1 відс.), Виноградівського – 39 (16,1 відс.) районів, міст: Ужгород – 38 (4,2 відс.), Мукачево – 36 (10,7 відс.). Найменша:  Великоберезнянського – 3 (4,2 відс.)  району, з м.Чоп звернення не надходили.
Кількість колективних звернень  становить 102, або 2,8 відс.  їх загальної кількості.   Збільшилася кількість повторних звернень  і становить  83, або 2,3 відс. 
Однією із причин збільшення кількості повторних звернень стало визнання таким , що не відповідає Конституції  України згідно з Рішенням Конституційного Суду № 8-р/2018 від 11.10.2018 року положення частини другої статті 8 Закону України "Про звернення громадян" , за яким не розглядаються "звернення осіб, визнаних судом недієздатними".
Так, гр.Д., мешканець м.Ужгород, який з 20.02.1984 року рішенням Берегівського районного суду по справі № 2-178/84 був визнаний недієздатною особою та йому було призначено опікуна, протягом 2019 року 106 разів звернувся до урядового контактного центру та 126 разів на обласну "гарячу лінію" з вимогою надати відповіді на всі його звернення за попередні роки.
Неодноразові роз'яснення про те, що закон немає зворотної дії і йому рекомендувалося написати та конкретизувати питання, які його на сьогодні турбують, до уваги ним не приймаються і він продовжує дзвонити до урядового контактного центру з одних і тих же питань.
Найбільша кількість звернень з розрахунку на 10 тисяч населення   надійшла з Ужгородського (46,2), Перечинського (32,3), Воловецького (29,9), Великоберезнянського (26,6), Рахівського (24,4), Міжгірського (20,8) районів, міста  Ужгород (64,1). Найменше з Хустського (10,6) району. Для Тячівського району, як одного з найбільших, цей показник становить 24,0. Середньообласний  показник за 9 місяців 2019 року становить 29,1 звернення на 10 тис. населення.
За характером основних питань, з якими звертаються громадяни, є питання соціального захисту  – 2788 звернень, або 76,6  відс.  загальної кількості, житлові – 72 звернення, або 1,9 відс., комунального та дорожнього господарства, благоустрою –149 звернень, або 4,1 відс., питання охорони здоров’я – 64 звернення, або 1,7 відс., питання сільського господарства – 60 звернень, або 1,6 відс.  Питання законності та охорони правопорядку складають 107 звернень, що становить 2,9 відс.  загальної кількості. Питання релігій та міжконфесійних відносин склали всього 8 звернень, що становить 0,2 відсотків.
Відповідно до запровадженого Класифікатора звернень громадян   надійшло: за формою надходження: поштою – 3249 звернень; на особистому прийомі – 368; через органи влади – 355; через засоби масової інформації – 0; від інших органів, установ, організацій –64;
за ознакою надходження: первинні – 3366; дублетні – 13; неодноразові – 151. Повторних звернень надійшло 83; за видами: пропозиції (зауваження) – 22; заяви (клопотання) – 3270; скарги – 300; за статтю авторів звернень: чоловіча – 1869, жіноча – 1688, не визначено – 60; за типом: телеграми – 0; за суб’єктом: індивідуальні –3515, колективні – 102, анонімні – 8.
На виконання абзацу 5 пункту 1 Указу Президента України керівництвом облдержадміністрації приділено увагу вирішенню проблем, з якими зверталися громадяни: пенсіонери – 1041, інваліди загального захворювання – 975, багатодітні сім’ї – 97, ветерани праці – 94, одинокі матері – 37, учасники  війни – 5, учасники ліквідації аварії на ЧАЕС – 40 та інші громадяни, які потребують соціального захисту. Всього за 9 місяців 2019 року до облдержадміністрації надійшло 3052 звернення від соціально-незахищених верств населення,  що  становить  84,3 відс.  загальної кількості звернень. 
Більша частина звернень пов’язана із наданням одноразової грошової допомоги. Для забезпечення цих виплат щороку затверджується обласна програма "Турбота". Протягом 9 місяців 2019 року 712 малозабезпеченим жителям області надано грошову допомогу в сумі 912 060,00 грн. Постраждалим учасникам та членам сімей загиблих учасників масових акцій громадського протесту, що розпочалися в Україні з 21 листопада 2013 року, а також сім’ям загиблих мешканців Закарпатської області – учасників АТО було перераховано   1 489 000,00 гривень. Особам, які постраждали від стихійного лиха та підтоплень – 273 000,00 гривень. 
Головою облдержадміністрації та його заступниками здійснюються прийоми громадян, у тому числі виїзні. Протягом 9 місяців  2019 року керівництвом облдержадміністрації проведено 58 особистих прийомів громадян, з них - 25 виїзних прийомів за місцем їх проживання. Прийнято 368 осіб, у тому числі під час виїзних прийомів  – 162 особи. На пряму телефонну лінію “Запитай у влади” та  телефон довіри звернулися 67 осіб. 
За 9 місяців 2019 року до облдержадміністрації звернулося  8 багатодітних жінок, які мають статус  “Мати-героїня” та 5 інвалідів Великої Вітчизняної війни. Питання, порушені ними у зверненнях, в основному, про надання грошової допомоги. Про результати розгляду  цих звернень заявників поінформовано письмово у встановлені законодавством строки. 
Протягом звітного періоду на 560  питань заявникам надано роз’яснення,  115 звернень надіслано за належністю, на 39 звернень відмовлено у задоволенні з об’єктивних причин, у 16 зверненнях, після їх розгляду, факти не підтвердилися, 2426 звернень вирішено.
На виконання пункту 3 Указу Президента України відбулися чотири засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян облдержадміністрації. Аналогічна робота проводилася райдержадміністраціями. 
На виконання абзацу першого  пункту 5 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року   № 109/2008  здійснено перевірки про стан роботи зі зверненнями громадян у  9 райдержадміністраціях та у шести структурних підрозділах облдержадміністрації; проведено  дев'ять  Днів контролю за зверненнями громадян, заслухано доповіді 9 голів райдержадміністрацій. На засіданнях  колегії обласної державної адміністрації у  січні  та липні 2019 року розглядалися питання про підсумки роботи із зверненнями громадян, що надходили до облдержадміністрації за 2018 рік та за 6 місяців 2019 року.  
Протягом 9 місяців 2019 року на контролі облдержадміністрації перебувало 3279 звернень  громадян, що становить 90,6 відсотка  загальної кількості.  Підготовлено та надіслано 51 інформацію на звернення, які були взяті на контроль органами влади вищого рівня.
Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 17.11.11 № 729 затверджено Порядок роботи громадської приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги при обласній державній адміністрації. Протягом звітного періоду юридичну консультацію отримали 16 осіб.
Стан роботи зі зверненнями громадян проаналізовано та узагальнено за підсумками  роботи за 2018 рік,  І кварталу, першого півріччя та 9 місяців 2019 року. 
На нараді при керівникові апарату облдержадміністрації у вересні 2019 року  розглянуто питання „Про роботу „гарячої лінії” „Запитай у влади” та телефону довіри в облдержадміністрації протягом дев'яти місяців 2019 року”  . 
Інформації та статистичні звіти надсилалися Адміністрації Президента України та Секретаріату Кабінету Міністрів України. Щокварталу здійснюється аналіз звернень інвалідів війни та матерів-героїнь. Щомісяця здійснюється аналіз особистих прийомів на місці та виїзних  прийомів громадян  керівництвом облдержадміністрації тощо. 
З метою  інформування громадськості про діяльність органів виконавчої влади протягом 9 місяців 2019 року проведено ряд заходів за участі представників мас-медіа. 
Регулярно проводяться брифінги та прес-конференції керівництва облдержадміністрації та її структурних підрозділів (33 брифінги та прес-конференції).
Інформація щодо прийому громадян та реагування на звернення громадян постійно розміщується на офіційному веб-сайті облдержадміністрації carpathia.gov.ua.

Остання зміна сторінки: 16-01-2020 15:35