Про  роботу зі зверненнями громадян, що надійшли до Закарпатської облдержадміністрації протягом першого півріччя 2020 року

Протягом першого півріччя 2020 року у Закарпатській обласній державній адміністрації  робота із зверненнями громадян проводилась у порядку, визначеному чинним законодавством, а з часу  введення карантинних обмежень в області – відповідно до прийнятих рішень уряду України та обласної протиепідемічної комісії Закарпатської облдержадміністрації щодо недопущення поширення випадківCOVSD-19.

Відповідно до  завдань, визначених Указом Президента України  07 лютого 2008  № 109/2008,  протягом першого півріччя  2020 рокувиконано:           

головою обласної державної адміністрації заслухано шість особистих доповідей голів райдержадміністрацій, зокрема, Берегівського, Великоберезнянського, Виноградівського, Воловецького, Іршавського, Міжгірського районів про стан роботи зі зверненнями громадян;

здійснено перевірки стану роботи зі зверненнями громадян у  трьох  райдержадміністраціях;

проведено  шість днів контролю, у рамках яких перевірено стан виконання доручень, наданих за результатами розгляду звернень громадян до органів влади вищого рівня. Дні контролю відбулися в структурних підрозділах облдержадміністрації. Разом з тим,   протягом першого півріччя 2020 року на контролі облдержадміністрації  перебувало 2198 звернень громадян, або 87,1 відсотка  до їх загальної  кількості. Підготовлено та надіслано 51 інформацію на звернення, які було взято на контроль органами влади вищого рівня;

головою облдержадміністрації та його заступниками проводилися прийоми громадян до введення карантину. За цей період керівництвом облдержадміністрації проведено 17 особистих прийомів громадян. Всього прийнято 237 осіб;

за звітний період  функціонувала пряма телефонна лінія „Запитай у влади”. У зв'язку з карантиномзмінено графік її роботи.На сьогодні лінія працює кожного вівторка з 16 до 17 год.Під час їїроботи звернулося 187 осіб. Крім того, за телефоном довіри постійно надаються консультації громадянам з різних питань;

відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 року № 898 „Про взаємодію органів  виконавчої влади та державної установи „Урядовий контактний центр” обласною державною адміністрацією надається допомога у вирішенні питань, які надходять на урядову „гарячу лінію” від мешканців Закарпатської області. Протягом першого півріччя 2020 року державною установою „Урядовий контактний центр” було надіслано для розгляду за належністю та для інформування про вжиті заходи 2310 звернень громадян області, що на 2412 менше відповідного періоду минулого року. В основному громадяни порушували питання про причини підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги та про зміни у порядку надання субсидій;

відповідно до змін, внесених до  Закону України „Про звернення громадян”, щодо реєстрації електронних звернень протягом звітного періоду зареєстровано 186 звернень;

у січні 2020 року  на нараді при голові облдержадміністрації розглянуто питання „Про підсумки роботи із зверненнями громадян, що надійшли до облдержадміністрації у 2020 році”. Головам райдержадміністрацій, міськвиконкомів та керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації дано відповідні завдання щодо покращення роботи зі зверненнями громадян. У квітні 2020 року на нараді при керівникові апарату заслухано питання „Про роботу зі зверненнями громадян, що надійшли до облдержадміністрації протягом І кварталу 2020 року”;

проаналізовано та узагальнено стан роботи зі зверненнями громадян за підсумками  роботи у 2019 році, І кварталу та першого півріччя  2020 року. Інформації та статистичні звіти надсилалися Офісу Президента України та Секретаріату Кабінету Міністрів України та розміщені на веб-порталі обласноїдержавної адміністрації;

        громадянам надаються роз'яснення щодо можливості отримати безоплатну правову допомогу відповідно до Закону України   „Про безоплатну правову допомогу”, яка надається утвореним в кожному районі бюро з надання безоплатної вторинної правової допомоги.  Так, протягом звітного періоду на 585 питань заявникам надано роз’яснення, 1494 питання вирішено позитивно, на 17 звернень було відмовлено у задоволенні;

Інформація щодо роботи із зверненнями громадян оприлюднювалася на сайті Закарпатської облдержадміністрації та в обласних ЗМІ.

З метою широкого інформування громадськості про діяльність органів виконавчої влади протягом першого півріччя 2020 року проведено ряд заходів за участі представників масмедіа (брифінгів, зустрічей з журналістами, престурів), про що повідомлялося на веб-порталі обласної державної адміністрації та інтернет-виданнях області.

У травні 2020 р. в обласній державній адміністрації представлено систему електронного документообігу, яка стосується передусім електронних звернень громадян („У Закарпатській ОДА запрацювала електронна приймальня”https://carpathia.gov.ua/novyna/u-zakarpatskiy-oda-zapracyuvala-elektronna-pryymalnya-0).

Актуальні теми, що порушують у своїх зверненнях телеглядачі, висвітлюють і телеканали „Даніо” 21 канал”, „Мукачево „М-студіо”, ТРК „Хуст”, „Перший кабельний”.        

У зв’язку із введенням карантинних заходів та призупинення особистого прийому громадян, йдучи назустріч населенню області, щовівторка в облдержадміністрації проводиться пряма телефонна лінія „Запитай у влади”, під час якої громадяни звертаються до керівництва області з особистих питань.         Інформація щодо порушених під час телефонної лінії питань постійно розміщується на офіційній сторінці облдержадміністрації („Про що запитували закарпатці у керівника області під час прямої телефонної лінії?” https://carpathia.gov.ua/novyna/pro-shcho-zapytuvaly-zakarpatci-u-kerivnyka-oblasti-pid-chas-pryamoyi-telefonnoyi-liniyi, „Ольга Травіна провела пряму телефонну лінію „Запитай у влади” https://carpathia.gov.ua/novyna/olga-travina-provela-pryamu-telefonnu-liniyu-zapytay-u-vlady, „Олексій Гетманенко взяв участь у щотижневій прямій телефонній лінії”https://carpathia.gov.ua/novyna/oleksiy-getmanenko-vzyav-uchast-u-shchotyzhneviy-pryamiy-telefonniy-liniyi,„Голова Закарпатської облдержадміністрації Олексій Петров відповідав телефоном на питання та звернення закарпатців” https://carpathia.gov.ua/novyna/golova-zakarpatskoyi-oda-oleksiy-petrov-vidpovidav-telefonom-na-pytannya-ta-zvernennya, „Голова Закарпатської облдержадміністрації провів пряму телефонну лінію” https://carpathia.gov.ua/novyna/golova-zakarpatskoyi-oda-proviv-pryamu-telefonnu-liniyu, „Пряма лінія із заступником голови облдержадміністрації Віталієм Цвігуном” https://carpathia.gov.ua/novyna/pryama-liniya-iz-zastupnykom-golovy-oda-vitaliyem-cvigunom, „Сьогодні в облдержадміністрації працюватиме „Гаряча” телефонна лінія” https://carpathia.gov.ua/novyna/sogodni-v-oda-pracyuvatyme-garyacha-telefonna-liniya-2).

Інформаційні повідомлення щодо звернень громадян до органів державної влади та органів місцевого самоврядування розміщуються  також на вебсайтах transkarpatia.net, zakarpattya.net.ua, uzhgorod.net.ua,  uzhgorod.in,                   ua-reporter.com, goloskarpat.info, karpatnews.in.ua, zak-kor.net, zaholovok.com.ua, ko.net.ua, trubyna.org.ua, prozahid.com, prozak.info, mukachevo.net, chas-z.com.ua тощо.

Щодо стану опрацювання та аналізу звернень громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації.

Протягом першого півріччя  2020 року до облдержадміністрації надійшло 2522 звернення, з них 2098 – письмових. На особистий прийом до керівництва облдержадміністрації (до введення карантину в області) звернулися 424 особи, а з урахуванням колективних звернень,  з пропозиціями, заявами і скаргами  звернулися 6835 осіб. У порівнянні з аналогічним періодом 2019 року загальна кількість звернень громадян до облдержадміністрації зменшилася на 93. У зверненнях порушено 2558 питань.

Кількість звернень, що надійшла від  органів влади вищого рівня протягом першого півріччя 2020 року  збільшилася на 2 і становить 211 звернень. До Офісу Президента України надходження звернень збільшилося на 12 та становить 112 звернень, до  Кабінету Міністрів України  – зменшилося на 54 і становить 24, до Верховної Ради України –  зменшилося на 4  та становить 17 звернень.

Найбільша питома вага звернень до органів вищої влади  від жителів Виноградівського – 34 (14,7), Рахівського – 26 (12,5 відс.), Тячівського – 19 (5,4 відс.), Свалявського – 16 (25,3)районів, міст: Ужгород – 30 (5,3 відс.), Мукачево – 17 (7,9 відс.). Жодного звернення не надійшло до органів вищої влади від жителів м.Берегово та м.Чоп.

Що стосується повторних звернень громадян, то за підсумками першого півріччя 2020 року спостерігається зменшення їх кількості (37) і становить 1,4 відсотка  усіх  звернень.

Аналіз надходження звернень до облдержадміністрації від жителів області  свідчить, що  найбільша їх кількість  з розрахунку на 10 тисяч населення   надійшла з Ужгородського (34,3), Рахівського (23,0), Виноградівського (19,5) районів, міст Ужгород (48,3) та Мукачево (25,6). Найменше звернень надійшло з Мукачівського (1,1)  району. Для Тячівського району, одного з найбільших районів в Україні, цей показник становить всього 20,4. Середньообласний  показник за перше півріччя 2020 року становить 20,2 звернення на 10 тис. населення.

Протягом першого півріччя 2020 року у своїх зверненнях громадяни порушили 2558 питань різної тематики. Традиційно  основним питанням є питання соціального захисту. Протягом першого півріччя 2020 року з такими питаннями зареєстровано 1844 звернення, або 72,1 відсотка  загальної кількості питань.

 Як свідчить аналіз, друге місце за актуальністю питань посідають питання комунального та дорожнього господарства – 138, або 5,4 відсотка. З житлових питань надійшло всього 37 звернень, або 1,4 відсотка.

Третє місце за звітний період посіли питання забезпечення законності та охорони правопорядку, реалізація прав та свобод громадян – 78, або 3,0 відсотка.

Питання охорони здоров'я на четвертому місці – 76, або 2,9 відсотка.

На п'ятому місці питання аграрної політики і земельних відносин – 56, або 2,2 відсотка.

Відповідно до запровадженого Класифікатора звернень громадян надійшли : за формою надходження: поштою – 2098 звернень; на особистому прийомі – 424; через органи влади – 163; через засоби масової інформації – 0; від інших органів, установ, організацій - 48; за ознакою надходження: первинні – 2333; дублетні – 4;  неодноразові – 145.  За видами: пропозиції (зауваження) – 19; заяви (клопотання) – 2426; скарги – 162, подяки - 2; за статтю авторів звернень: чоловіча – 1285, жіноча – 1203, не визначено – 34; за типом: телеграми – 0; за суб’єктом: індивідуальні – 2441, анонімні – 7, колективні – 81.

Головою обласної державної адміністрації взято на особистий контроль розгляд звернень і забезпечено першочерговий особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня” та осіб з інвалідністю внаслідок війни. За звітний період до облдержадміністрації звернулисясім багатодітних жінок, які мають статус  „Мати-героїня”, та 34 особи з  інвалідністю внаслідок війни.

Керівництвом облдержадміністрації приділено увагу вирішенню проблем, з якими зверталися громадяни таких категорій:  ветерани праці – 64, інваліди І групи  – 119, інваліди ІІ групи – 277, інваліди ІІІ групи – 214, учасники ліквідації  аварії на ЧАЕС – 9, багатодітні сім’ї – 56, пенсіонери – 758, одинокі матері – 31, дитина-інвалід – 3 та інші громадяни, які потребують соціального захисту.

Понад 80 відсотків звернень –  це питання про надання одноразової грошової допомоги.  Забезпечення цих виплат здійснюється відповідно до обласної програми „Турбота”. За перше півріччя 2020 року 644  малозабезпеченим жителям області, які звернулися до керівництва облдержадміністрації, з обласного бюджету було надано грошову допомогу в сумі 569 900,00 гривень.

Загальна сума бюджетних коштів, наданих  важкохворим громадянам на лікування, протезування, придбання імплантатів, проведення оперативних втручань, становить 1 438 000,00 гривень. Всього на виконання програми „Турбота”  використано  4 035 340,00  гривень.

Облдержадміністрацією продовжується робота з виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008.

Остання зміна сторінки: 26-01-2021 16:25